Utskriftshjälp
Gå igenom följande steg om du har problem med utskrifterna.
Acrobat Reader
Adobe Reader
För att utskrifterna ska fungera krävs det att man har installerat Acrobat Reader (lägst version 9) eller Adobe Reader som finns för nedladdning på följande ställe:
Adobe Reader 6.0
Om du får en tom sida istället för ett avtal och använder Adobe Reader 6.0 måste följande inställning göras för att utskrifterna ska fungera:
Öppna Adobe Reader, välj
Redigera,
Inställningar. Markera
Internet i kolumnen till vänster och avmarkera sedan ”Visa PDF i webbläsare” i rutan
Webbläsaralternativ.
Adobe Acrobat
Om man använder Adobe Acrobat, dvs om man använder programvara för att själv skapa PDF-filer gäller följande:
Har du Acrobat Reader installerad så får denna inte vara av högre version än Adobe Acrobat. För Adobe Acrobat 6.0 måste samma inställning som för Adobe Reader 6.0 göras (avmarkera "Visa PDF i webbläsare").
Ladda ner PDF-filer för test
a) Klicka på länken:
test.pdf (http)
b) Klicka på länken:
test.pdf (https)
Om a) fungerar men inte b) så får du inte öppna PDF-filer som ligger på säkra sidor (https). Prova då att lägga till https://partner.
till tillförlitliga platser, se nedan. Se även till att du får spara krypterade filer på disken, se nedan.
Inställningar i webbläsaren
Tillförlitliga platser
Klicka på
Verktyg, Internet-alternativ och välj fliken
Säkerhet. Välj
Tillförlitliga Platser och klicka sedan på knappen
Platser.
Skriv
https://partner.{DnsDomain} klicka på Lägg till och sedan OK.
Klicka sedan på
Anpassad nivå och se till att
Filhämtning och
Hämtning av teckensnitt är aktiverade.
Spara krypterade filer på disken
Får du detta felmeddelande så måste du ändra inställningen för lagring av krypterade filer på disken.

Välj menyn
Verktyg,
Internet-alternativ, klicka sedan på fliken
Avancerat och se till att ”Spara inte krypterade sidor på disken” INTE är ikryssad.
Meddela mig när hämtningar har slutförts
Välj menyn
Verktyg,
Internet-alternativ klicka sedan på fliken
Avancerat och se till att "Meddela mig när hämtningar har slutförts" INTE är ikryssad.
Töm Temporära Internet filer
Om katalogen Temporära Internetfiler är full går det inte att ladda ned avtalsfiler.
För att tömma katalogen gör du följande:
Klicka
Verktyg,
Internet-alternativ. På fliken
Allmänt klickar du på knappen
Ta bort filer.
Support
För frågor eller felanmälan:
Telefon: 08-635 38 00
E-post:
info@{DnsDomain}
Fax: 08-676 02 75