Utskriftshjälp

Gå igenom följande steg om du har problem med utskrifterna.

Acrobat Reader
Adobe Reader
Adobe Reader 6.0
Adobe Acrobat
Ladda ner PDF-filer för test

Inställningar i webbläsaren
Tillförlitliga platser
Spara krypterade filer på disken
Meddela mig när hämtningar har slutförts
Töm Temporära Internet filer
Support

Övrig hjälp

Lån
Avtalsportföljen
Utskrifter

Tillbaka till startsidan för hjälp

Acrobat Reader

Adobe Reader
För att utskrifterna ska fungera krävs det att man har installerat Acrobat Reader (lägst version 9) eller Adobe Reader som finns för nedladdning på följande ställe:
Get Adobe Reader


Adobe Reader 6.0

Om du får en tom sida istället för ett avtal och använder Adobe Reader 6.0 måste följande inställning göras för att utskrifterna ska fungera:

Öppna Adobe Reader, välj Redigera, Inställningar. Markera Internet i kolumnen till vänster och avmarkera sedan ”Visa PDF i webbläsare” i rutan Webbläsaralternativ.
Inställningar


Adobe Acrobat

Om man använder Adobe Acrobat, dvs om man använder programvara för att själv skapa PDF-filer gäller följande:

Har du Acrobat Reader installerad så får denna inte vara av högre version än Adobe Acrobat. För Adobe Acrobat 6.0 måste samma inställning som för Adobe Reader 6.0 göras (avmarkera "Visa PDF i webbläsare").


Ladda ner PDF-filer för test

a) Klicka på länken: test.pdf (http)
b) Klicka på länken: test.pdf (https)

Om a) fungerar men inte b) så får du inte öppna PDF-filer som ligger på säkra sidor (https). Prova då att lägga till https://partner. till tillförlitliga platser, se nedan. Se även till att du får spara krypterade filer på disken, se nedan.


Inställningar i webbläsaren

Tillförlitliga platser

Klicka på Verktyg, Internet-alternativ och välj fliken Säkerhet. Välj Tillförlitliga Platser och klicka sedan på knappen Platser.

Skriv https://partner.{DnsDomain} klicka på Lägg till och sedan OK.

Klicka sedan på Anpassad nivå och se till att Filhämtning och Hämtning av teckensnitt är aktiverade.


Spara krypterade filer på disken

Får du detta felmeddelande så måste du ändra inställningen för lagring av krypterade filer på disken.

Välj menyn Verktyg, Internet-alternativ, klicka sedan på fliken Avancerat och se till att ”Spara inte krypterade sidor på disken” INTE är ikryssad.


Meddela mig när hämtningar har slutförts

Välj menyn Verktyg, Internet-alternativ klicka sedan på fliken Avancerat och se till att "Meddela mig när hämtningar har slutförts" INTE är ikryssad.


Töm Temporära Internet filer

Om katalogen Temporära Internetfiler är full går det inte att ladda ned avtalsfiler.
För att tömma katalogen gör du följande:
Klicka Verktyg, Internet-alternativ. På fliken Allmänt klickar du på knappen Ta bort filer.


Support

För frågor eller felanmälan:
Telefon: 08-635 38 00
E-post:info@{DnsDomain}
Fax: 08-676 02 75

Tel. 08-635 38 00.